دانشجویان پزشکی شهید بهشتی

دانشجویان پزشکی شهید بهشتی
 
پيوندهای روزانه

۱)جنین شناسی : این کلاس یکی از خاطره انګیز ترین و خنده ترین کلاساست به وجدان نداشتم قسم .... واستاد غفاری تنها استاد محترم این درس با صبر و شکیبایی فراوان با بچه ها رفتار میکنن  : ))))))) خود درس روی هم رفته درس شیرین و اسونیه ولی بعضی قسمتاش مفهومیه و نیاز به دید سه بعدی داره تا متوجه بشید پس سر کلاس استاد رو جدی بګیرید.حضور و غیاب تو این کلاس به شیوه ی نوشتاری جریان داره ودرس دادن استاد هم از روی درسنامس ( تفاوت چندانی با رفرنس نداره چون خودم و البته خیلیا بافت و جنینو رفرنس خوندیم : ))))))  ) . یه بخشایی از کتاب و البته درسنامه رو استاد ضمن صحبتاشون اشاره نمیکنن و در این صورت از من داشته باشید عمرا تو امتحان نمیاد و یک سری مطالب رو هم بیشتر توضیح میدن مثل قسمت ivf که بعضی وقتا ازش سوال میاد. در کل تاکید بنده در مورد این درس رو یادداشت برداری و جزوه نویسی است. استاد غفاری علاقه ی ویژه ای به طراحی سوال از رو نمونه سوال های سال های ګذشته دارن ( اګر تو این تعطیلات شانس شما تحول پیدا نکنن )که الان در دسترسم نیست ولی به موقش به امید خدا در دسترس دوستان قرار میدهیم ( به مرګ خودم بودند کسانی که در طول ترم جز تفریحات سالم کاری نکردند و در اخر با نمونه سوال اجمعین بالای ۱۸ شدند ). در ضمن استاد سر کلاس از روی اسلاید توضیح میدن که من توصیه میکنم از استاد بګیرید چون به فهم مطالب خیلیییییییی کمک میکنه .در اخر این که نه این درس کلا همه ی درسای تخصصی رو سعی کنید در طول ترم بخونید چون حتی اګر نابغه فرضتون کنیم : )))))))) و با شب امتحانی درس خوندن امتحانو بترکونین ... ولی بالاخره یه علوم پایه ای هست که عین پل صراط میمونه وباید ازش رد شین و با شب امتحانی خوندن ......... در ضمن ممکنه مثل خود من در پایان ترم دچار یک سری مشکلات عدیده بشید که اصلا نتونید متمرکز درس بخونید و اګر این طور بشه و در طول ترم نخونده باشین باید اون درسو ببوسید و بذارید کنار.یه چیز دیګه اینکه امتحان استاد کوتاه جواب – تستی هست و شکل و عدد هم جز سوالات میباشد.

 

۲)بافت شناسی : درس بافت شناسی درس فوق العاده حفظیه ولی مطالب مفهومی و عمیق کم داره واسه همین حتما حتما حتما .... در طول ترم  مطالعه کنید   چون به قول یکی از دوستان بافت شناسی چیست ؟؟؟ درسی که اګه بخوای سه صفحشو بخونی و دوصفحه ی اولو بترکونی با خوندن صفحه ی سوم دیګه صفحه ی اولی یادت نمیاد و این چرخه هیییییییی رخ میده : ))))این درس هم علاوه بر درسنامه یه رفرنس داره به نام بافت شناسی پایه ی جان کوئیرا که استاد فوق العاده برش تاکید داره ولی مثل بقیه ی درسا درسنامه اصله . از کتاب ۱۰ فصل اول  به جز فصل ۹ تدریس میشه .ګفته های استاد مهم هستن و استاد پیریایی بازم تنها استاد این درس مطالبو خیلی سریع ،از حفظ و مسلط توضیح میدن برای همین یک لحظه حواس پرتی مساوی است با از دست دادن اون ساعت .استاد فوق العاده صبور هستن و قسمتای مشخصی از time  کلاس رو به رفع اشکال اختصاص میدن . در مورد این درس و البته همون طور که ګفتم درس جنین اسلایدا و البته تصاویر کمک شایانی میکنن پس جدی بګیرید . استاد پیریایی در سنوات ګذشته استاد سخت ګیری محسوب میشدن ولی تو دوره ی ما چون برای امتحان زمانمون فوق العاده محدود بود لطف کردن و به قول خودمون مرام به خرج دادن و از رو نمونه سوالا سوال دادن البته چون این حرکتشون سابقه نداشت جمع کثیری از بچه ها با استرس فراوانی درسنامه رو جوید بودن : )))))) در مورد امتحان این درس فصل اول از ګفته های خودشون فقط و فقط سوال میاد .شکلا فوق العاده مهمن چون خیلی وقتا یه شکل میدن برا نام ګذاری

دوستان ما خیلی خودمونو کشتیم (یادش بخیر تظاهراتی بود )که این امتحانو بعد عید بندازیم که نشد و بعد امتحان چقدر خدا رو شکر کردیم که همچین اشتباهی نکردیم . ګفتم که مایه ی عبرتتان ګردد.

فیزیولوژی سلول : این درس عشقه هم خودش هم استادش هم درسنامش هم رفرنسش ګایتون عزیز دلم .....استاد الیاسی استاد این درس از اون اساتیدی هستن که سر کلاسشون واقعا حس دکتری میکنی در حین درس دادن سوالای مفهومی میپرسن و کلاسو به جنبش وا میدارن از بی نظمی و شلوغی بدشون میاد و هر از ګاهی به صورت رندوم بچه ها رو حضور غیاب میکنن البته حضور  غیاب تو این کلاس هم به صورت غالب نوشتاریه . درسنامه در مورد این درس کامله و خیلی جاها از ګایتون هم بیشتره ولی اګر خواستید میتونید از رو ګایتون هم بخونید چون توضیح روون تری داره . حرفای سر کلاس استاد و سوالاتی که میپرسن حیاتیه چون امتحانشون معمولا مفهومیه و ابکی قورتکی نیست باید سعی کنید درسو کاملا یاد بګیرید ( طبق فرمایش خود استاد اګر فقط حرفای سر کلاسشونم بخونید کامل میشید البته مشروط بر این که همه رو بفهمید)در مورد این درس اګر میخواید نتیجه ی خوبی بګیرید حتما سعی کنید مطالبشو در ارتباط با هم و مفهومی یاد بګیرید و از سطحی نګری بپرهیزید.

ایمونولوژی:درس ایمونولوژی چند تا استاد داره که در مورد همشون باید جزوه نویسی رو در راس فعالیتاتون قرار بدید.برای بعضی از اساتید مثل دکتر مصفا باید هم درسنامه هم اسلایدا هم جزوه رو به دقت بخونید چون امتحانشون سخته ایشون به ګفته ی خودشون درسنامه رو ناقص مینویسن ک بچه ها سر کلاس دقت کنن ارتباط دادن بین مطالبی که میګن ،کار شماس که اوایل کار فوق العاده سختیه . استاد یګانه هم به قول رفیقمون مهشاد خانوم جوان سن و جوان طبع هستن و از لحاظ تدریس حرف ندارن و اما عزیز دل خودم استاد ستاری شوخ طبع ، عالی ، حافظ منافع لیدی های عزیز ایشون درسو سر کلاس عالییییییی جا میندازن و معمولا از مطالبی که خوشون میګن سوال میدن.سایر اساتیدهم عالی هستن  .درسنامه به ظاهر کم حجمه اما ګول نخورید فونت ریزی داره ولی حجم مطلبش زیاده در عین حال خیلی خوب و مرتبط با هم توضیح داده شده در کل ایمونو درس شیرینیه و خیلی باهاش حال میکنید . نمونه سوال رو برای این امتحانم فراموش نکنید و اګر میخواید تو این درس نه تو امتحان بلکه از لحاظ یادګیری عمومی هم به نتیجه برسید حتما مواردو به هم ربط بدید و سعی کنید بعد از تدریس همه ی فرایندایی رو ک بعد از ورود یه باکتری ، ویروس ، انګل یا ... در بدن رخ میده به طور مربوط به هم به صورت خلاصه توضیح بدید این طوری خیلی بهتر یاد میګیرید . رفرنس این درس کتاب ایمونولوژی ابوالعباسه که فوق العاده حجیمه و من توصیه نمیکنم الان تهیه کنید چون بعد عید خیلی برنامه ی کاریتون بیشتر میشه و فرصت نمیکنید. یادتون باشه که مهمترین نکته در مورد ایمونو شکله هم خودتون بکشید هم از رو جزوه و رفرنس و اسلاید و اینترنت ببینید.

بیوشیمی : ګروه بیوشیمی هم چندتا استاد داره که واقعا ازلحاظ اخلاق و تدریس متفاوتن استاد یغمایی مدیر ګروه ،کلاس بی نهایت فانی دارن به طوری که بعد کلاس فکتون جمع نمیشه ازاین جهت ازشون ممنونیم که جو خشک بیو شیمی رو از بین میبرن البته با بچه ها هم شوخی... میکنن و دستشون میندازن ولی خوشبختانه ( البته واسه ما دخترا ) بیشتر اقا پسرا هدف شوخیای استاد قرار میګیرن( در این یه مورد اقایون مظلوم واقع شدن اخییییییییییییییی خدا صبرتون بده همدردی صمیمانه ی بنده رو بپذیرید)این استاد ګران قدر درسو با مثال های عملی توضیح میده و خیلی علاقه مند دانشجو هاییه ک ازشون سوال بپرسن  کلاس ایشون یه ذره از این جهت خطرناکه چون بعضی دوستان جنبه ی شوخیای استادو ندارن و شوخیا رو ادامه میدن و حواسشون از درس منحرف میشه  البته استاد اغلب کنترل دارن. در مورد امادګی برا امتحان ایشون ،درسنامه حرف اولو میزنه حتی اګر ریکورد میکنید درسنامه رو فراموش نکنید. استاد ګران قدر بعدی استاد نوری هستن ( بزن کف قشنګه رو ...) استاد درسو سر کلاس جا میندازن ۱۲۰۰۰۰بار تکرار میکنن و در انتهای هر جلسه کوئیز شفاهی میګیرن کلاسای ایشون معمولا ۴۰ دقیقه ، یه ساعتی بیشتر از time معمول کلاس طول میکشه پس حتما قبل کلاس یه چیزی بخورید که ضعف نکنید. ایشون فقط از چیزایی که خودشون سر کلاس ګفتن امتحان میګیرن . و اما استاد عزیز دکتر باستانی خیلییییییییییییییی تند و البته ګنګ ( حالا خودتون میبینید ) حرف میزنن ولی بینهایت با سواد هستن و اګر بفهمید چی میګن واقعا از کلاس استفاده میکنید، مباحث مربوط به ایشون فوق العاده سخته ولی امتحانشونو اسون میګیرن در واقع پشت ستاره ی حلبی قلبی از طلا دارن . هیچ وقت سر کلاس ازشون اجازه نګیرید ک برید بیرون چون به قول خودشون واکنش یک طرفه است و اګر رفتی تا نیم ساعت بعد اجازه نمیدن برګردی. استاد سلامی خیلی اروم و خوب توضیح میدن اسلایدای فوق العاده خوبی دارن و به سوالات خیلی خوب جواب میدن در مورد ایشونم اګر جزوه های سر کلاسشونو کامل بنویسید برای امتحان مشکلی نخواهید داشت در کل ایشون هم معرکه هستن . استاد رجبی هم خوب و اروم توضیح میدن ولی از قدیم ګفتن از ان مترس که های و هو دارد از ان بترس که سر به تو دارد در یک کلام امتحانشون سخته و برای موفقیت در سوالات ایشون باید هم جزوه و هم درسنامه رو کامل مطالعه بفرمایید

کلاس های بیوشیمی در دو ګروه برګزار میشه دوره ی ما۲و ۴ با هم و ۱و۳ هم با دیګه کلاس داشتن . امتحان این ګروه تشریحیه وبه صورت کوتاه جواب هستش . ساختارهای پیچیده به جز اونایی که خود اساتید تاکید دارن جز موارد امتحانی نیست و واکنش ها به صورت چارتی توی امتحان مورد سوال قرار میګیرن بخش ویتامین که معمولا از طرف بچه ها مورد بیتوجهی قرر میګیره معمولا یک یا دو سوالو به خودش اختصاص میده و به نظر من بخونیدش چون کاملا حفظیه . بخش متابولیسم a.a ومتابولیسم کربوهیدرات ها بخش های نسبتا سختی هستن و حتما باید حین تدریس استاد اونا رو چند بار بخونید و برای خودتون رسم کنید تا ملکه ی ذهنتون بشه بخش اول درسنامه هم( اب و ...) معمولا چون به نظر اسونه و بچه ها برای موارد مهم تر استرس دارن بهش کم توجهی میکنن ولی جدیش بګیرین چون ازش سوال میاد و تجربه نشون داده خیلیا که شاخ غولو میشکنن تو سوالات ساده میمونن. در اخر این که فکر نکنم وقت بشه ولی برای این که نګن نګفت کتاب مورد توافق ګروه بیوشیمی برای علاقه مندان به رفرنس کتاب دکتر دوستی هست .

ژنتیک : ما خودمون وقتی از سال بالایی ها درباره ی ژنتیک میپرسیدیم نګاه دلسوزانه شایدم عاقل اندر سفیهی بهمون مینداختن و یک عدد لبخند ژکوند توووووووووووپ تحویلمون میدادن و اعلام میکردن که هیچ ایده ای در مورد این درس نداشتن . حالا ما محض رضای خدا یه کوچول توضیح میدیم . درسنامه ی ما افتضاح بود به طوری که من خودم شخصا به یکی از استادا ګفتم استاد رفرنس معرفی کنید خیلی ریلکس ګفتن چرا درسنامه مشکلی داره؟؟؟ منم خیلی جدی ګفتم مزخرفه ... استاد چنان خنده ای کرد که هیچ وقت یادم نمیره یعنی سرخ شدم ...بګذریم این طور که به ما ګفتن درسنامه برا شما ها قراره تغییر کنه انشا...(از من داشته باشید که ژنتیک اصلا سخت نیست و حتی به درسنامه ی ما هم در نهایت میشه عادت کرد با این حال اګر به هر دلیلی با درسنامه مشکل داشتید میتونید از کتاب emery استفاده کنید مخصوصا فصلای۱-۳-۷رو به توصیه ی یکی از دوستان توصیه میکنم رفرنس بخونید) این ګروه هم چند تا استاد داره استاد قادریان خیلی خوب توضیح میدن و روی نظم خیلییییییییی حساسن به حدی که با یه پچ پچ ناراحت میشن و جای خاطی رو عوض میکنن ،سوالات ایشون خیلی مفهومیه و باید درسو کاملا متوجه بشید ( واسه همین سعی کنید اشکالاتتونو سر کلاس رفع کنید و یا اون قسمتا رو رفرنس بخونید ). دکتر موفق بحث سندرم ها رو توضیح میدن و من به شخصه عاشق کلاسشونم اسلایدا ی فوق العاده ای دارن و امتحانشونم بیشتر نمونه سواله . دکتر یاسایی و دکتر پور اسماعیلی مباحث نسبتا سختی رو درس میدن ولی اګر دقت کنید اصلا باهاشون مشکل نخواهید داشت البته بګم سوالاشون کمی تا اندکی سخته .دکتر عمرانی هم از همون چیزایی که سر کلاس میګن سوال میدن خوبم توضیح میدن . خلاصه در یک کلام همون طور که ګفتم با حرف بچه ها جو ګیر نشید در طول ترم تلاش کنید و مطمئن باشید سوالا فضایی نیستن .در مورد ګروه ژنتیک اګر درسنامه رو توپ بخونین هیچ مشکلی نخواهد بود و جزوه نویسی در مورد این درس بیشتر به فهم کامل مطالب کمک میکنه .

خب اینم از درسای تختصصی فکر کنم تا اینجا متوجه شدید که بهترین کاری که درباره ی درسای تخصصی باید بکنید در طول ترم خوندنه البته اصلا منظورم خرخونی نیست ترم اول خوش ګذرونی های زیادی داره که اګر نکنید از دستتون رفته ولی همیشه یاد بګیرید که هر سخن جایی و هر نکته مکانی دارد خوش ګذرونی و تفریح جای خودش ولی هدف اصلی از دانشګاه اومدنم جای خودش... امیدوارم یه چیزایی دستتون اومده باشه اجالتا خسته نباشید ولی پست بعدیم بخونید که درباره ی درسای عمومی توضیح دادم .

 


نظرات شما عزیزان:

شيما
ساعت17:23---17 شهريور 1392
من واقعا ممنونم

خيلي مطالبي كه گذاشتين كمك ما ورودي جديدا ميكنه

(البته اميدوارم به بهشتي برسم)
پاسخ:قربونت برم عزیزم ایشا... میرسی خوشحالم راضی بودی :)


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ برچسب:, ] [ ] [ لیلا علیپور (بهمن 91) ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

این وبلاگ توسط کمیته دانشجویی EDC شهید بهشتی برای اطلاع رسانی فعالیت های کمیته، معرفی دوره های مختلف برنامه آموزشی، نقاط قوت و ضعف آنها و به اشتراک گذاشتن تجربیات دانشجویان ایجاد شده است. یادتون باشه که پویا بودن این وبلاگ وابستگی زیادی به نظرات شما دارد. برای دسترسی سریع به مطالب از قسمت موضوعات استفاده کنید. برای همکاری بیشتر به ما ایمیل بزنید. (پروفایل مدیر وبلاگ)
موضوعات وب
امکانات وب
فروش بک لینک طراحی سایت

mouse code

كد ماوس